:: JanGaN MeNanGis (-_-) ::



Apabila rumah ranap di landa banjir, jangan menangis. Kerana segalanya datang dari Allah kepada -Nya ia kembali. Harta dunia ini hanya pinjaman semata.

"Bukankah kita telah tahu bahawa kawasan di situ sering berlaku kejadian itu?"

Apabila orang-orang tersayang dipanggil Allah untuk pulang menemui-Nya. Jangan menangis.

"Bukankah setiap orang akan menemui ajalnya? Samada mereka pulang dalam keadaan sakit yang menjadi penyebab atau dalam keadaan sihat. Ajal itu tetap. Hanya kita yang tidak tahu bilakah harinya, tarikhnya, detik waktunya dan tempatnya.."

Apabila berpisah dengan rakan-rakan. Jangan menangis...

"Bukankah sepanjang perjalanan hidup kita bertemu dengan berbagai tingkah laku dan perangai. Rakan-rakan itu mematangkan kita. Itu tanda-tanda kekuasaan Allah bagaimana Dia mengajar kita. Kita kenal erti kawan. Tidakkah kita mahu berfikir..?"

Saya cuba memujuk hati agar tidak mengalirkan air mata ketika mendapat perkhabaran y rakan-rakan pejabat akan meninggalkan saya. Masa kan tidak sedih tak kala rakan-rakan seperjuangan akan pergi....meninggalkan kenangan buat sy..susah senang kami kongsi bersama...di kala rakan berduka kami turut berduka...di kala rakan gembira..kami turut gembira....mereka byk mematangkan sy ttg liku-liku di dunia...

Namun, akhirnya saya gagal menyeka air yang telah lama bertakung di kelopak mata. Ia mengalir jua lantaran terkenang-kenang getaran dakapan rakan-rakan yang memeluk dengan hati yang tulus ikhlas.

Dalam diam hati berbisik perlahan..


"Tahukah kalian .. saya tidak mempunyai rakan yang ramai. Namun yang sedikit itulah yang berkualiti.. Ia berbekas di hati. Selamat tinggal rakan-rakan. Selamat berjuang di tempat baru..Kami relakan kalian pergi...Kalian tiada dosa terhadap saya, begitu juga saya harapkan agar kalian memaafkan mana-mana kesalahan saya yang terkilaf selama ini."

0 Responses

~#HeHeHe...(^-^)...#~