:: CuTi SaKiT MaTa ::


rehat sementara sakit mata
(^_^)

:: HaRi YaNg DiNanTi-NanTi....:::


Hari ini adalah hari melihat anak bulan....

yang menentukan samada esok atau lusa....
kita meraikan hari y penuh kegembiraan...
keceriaan...kemurahan rezeki....
semua perantau pulang ke kampung...
meraikan..' HaRi RaYa AiDilFitRi '..
dan kita akan meninggalkan...
' BuLaN RaMaDHaN '.....
ntah samada diri ini...
masih berkesempatan menikmati...
suasana bulan ramadhan...
terasa sayu, hiba...
meninggalkan mu..
bulan y penuh keberkatan...
kemurahan rezeki...
pahala y dilipat gandakan...
ibarat bulan bonus...
huhuhu...sadis lak..:(
hari raya y bakal menjelang...
kegembiraan tergambar di hati setiap insan...
berbaju baru...kuih muih....
menikmati juadah di pagi raya...
meja penuh dgn hidangan..
sehingga kan tidak termakan...
budak kecil bersuka ria...
mendapat duit raya...
pelbagai fesyen pakaian dpt dilihat...
pelbagai ragam dipamerkan...
fuhhh....itu lah suasana raya..
tp aku msh bekerja hari ini...
huhuhuu....
sadis nyer....
tak dpt bt persiapan bersama-sama kluarga...
cuma semalam je...
berhempas pulas membuat persiapan...
mak su dgn ayah tak sampai lg..
huhuhu...cepat la balikkkkk!!!!!!!....

:: DaH NaK RaYa DaH..... ::


Tinggal lagi lebih kurang 4 hari je lagi....

Pastu raya la...lalalalalala...(nyanyi)..
Tapi yang sedih nyer...
byk perkara yang belum selesai...
huhuhuu...
semalam g pasaraya...
g cari barang tuk persiapan nak raya...
fuhhh....ramai nyer org...
penuh parking...
first g kluar kan duit...
(emm..baik amik lebih sikit ni...
klu tak cukup malu...)
jalan punyer jalan...
cari barang...
lenguh kaki...huhuhu...
nak bayar pun lama..
sbb org ramai...
sorang2 beli barang ..
penuh troli...
hampir melimpah pun de..
balik umah pun dah lewat semalam...
apa lagi...rempit la..huhuhu...

Persiapan Raya ekkk..
emmm....
baju dah selesai...
biskut raya..???
beli je sikit...
nak bt tak sempat lagi...
hehehe...
rumah??
lum kemas...
mcm 'tongkang pecah'
makin ramai balik..
makin bersepah...
huuhuuhuu..
sok maybe angah sampai...
hehehe..tugas pun dah menanti..
jengjengjeng....
mak su...
malam raya baru sampai...
ayah...
emm..tak tau la bila...
tgu je lah...
kami menunggu kepulangan kamu semua...
selamat pulang ke rumah....
hehehe...

:: ("-") SaLaM LeBaRaN ::


walaupun masih terlalu awal bg ku mengucapkan
"SeLaMaT MenYaMBuT HaRi RaYa AiDiLFitRi"
~ MaaF ZaHiR & BaTiN ~
buat keluarga tercinta terutama
mak, ayah, mak su, along, angah, asyid, ijah & adik
Semoga Allah mengeratkan lagi silaturahim di antara kita semua...

:: PenHuJunG RaMaDHaN ::


Alangkah cepat nyer masa berlalu...

Kita sudah berada di penghujung perjalanan Ramadan...
Hiba nyer terasa kehilangan suasana Ramadan...
Terasa sayu menghadapi malam-malam terakhir...
Seperti berakhirnya sebuah ikatan yang tidak dapat digambarkan...
Belum tentu tahun depan masih merasai nikmat ini...
Malam terakhir dipulun habis dgn ibadah...
Seperti tiada lagi malam lain....
Adakah masih sempat diri ini menikmatinya...
Masa terluang diisi dgn beribadah kpd Nya...
Masih ada urusan duniawi...
Di samping urusan akhirat....
Kejayaan bakal digapai...
Setelah sebulan berpuasa...
Dinikmati oleh semua golongan....
Hari kebesaran buat semua...
Semoga kita sama-sama....
Menikmati 10 malam terakhir...
Semoga kita bertemu dgn Lailatul Qadar...
Aminnn......

:: LeLaKi & WaNiTa ::




Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki????

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni
rohani. Lelaki yang cantik adalah:-

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.

5) Lelaki yang baik sangka.

6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan Yang
Ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki...


Dan dimana Kegagahan Wanita???

Kegagahan seorang w anita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada
kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada
pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan


:: UnTuk Mu SaHaBaT ::


Pertemuan...telah ditakdirkan...

antara kita tidak pernah dirancangkan...
manalah takdir hendak dilawan...
semuanya ketentuan tuhan...

wahai sahabat sematkan semua kenangan
yang telah bersama-sama kita lalui
suka dan duka memburu impian..
moga teguh..nya ikatan ini..

sahabat...yang amat ku kasihi..(kasihi..)
susah senang kau disampingku(di sampingku..)
kehadiran dikau disisi...(sahabatku)..
mengubat sepi dihatiku...

wahai sahabat sematkan semua kenangan
yang telah bersama -sama kita lalui
suka dan duka memburu impian...
moga teguhnya ikatan ini...

sahabat...yang amat ku cintai...(cintai..)
susah senang kau disampingku(di sampingku..)
walau kini hilang dimata..(sahabatku..)
namun kau tetap dihatiku..(sahabatku..)

ooo...sahabat bertuahnya ku rasa
mendapat teman sepetimu
membimbing menasihatiku...
hanya satu dlm beribu.....

ooooooo......
sahabat yang amatku cintai....
susah senang kau disampingku...
walau kini hilang dimata....
namun kau tetap dihatiku...

namun kini... hanyalah tinggal kenangan
pertemuan kita dilamat perpisahan
kemesraan bermekar diakhir perkenalan
sayup menitiskan air mataku

Hawary-sahabat

p/s : kpd sahabat-sahabat ku...
aku merindui saat kita bersama-sama...
menempuh ranjau kehidupan...

:: KaWaN ::


















:: MerDeKa??? ::


Emm..mungkin aku terlambat berbicara ttg merdeka...

Merdeka yang ke-52...
merdekakah kita selama 52 tahun...
merdekah kita???
di mana nilai merdeka itu...
mmg kita telah merdeka...
merdeka dari penjajah zaman portugis...
tp kita belum merdeka dari pemikiran barat...
kita belum merdeka dari penjajah pemikiran..
dan kita tidak akan sesekali akan merdeka...
kerana kita sentiasa dibelenggu oleh penjajahan pemikiran...
dalam diam kita dijajah...dalam senyap kita mengikut...
melihat keadaan sekarang..
bertapa ramai nyer org tidak menutup aurat..
bertapa ramai nyer org berpakaian tp bertelanjang..
bertapa ramai nyer org memakan riba, rasuah...
bertapa ramai nyer org ketandusan ilmu...
bertapa ramai nyer org mnjd penagih,pengedar,penghisap dadah...
bertapa ramai nyer org mengaku Islam..
tp tidak mengikut ajaran nyer...
bertapa mudah kita dijajah...
apakah erti merdeka pada kita...
tepuk dada tnye la hati...tnyer la iman..
di mana kah kita sebenarnya...
hidup sementara ajal maut menjemput...