:: AkHiR??? ::


sesuatu yang tidak dijangka-jangka...
seorang officemate yang plg rapat...
berhenti kerja..
kerana dapat offer kje lain...
akhirnya tinggal aku membuat kje sorang2..
manusia itu silih berganti dalam hidup kita...
terasa berat bebanan yang aku tanggung..
terpaksa siapkan semua seorg diri..
emm...siap jugak kje aku..
tp aku terasa kehilangan seorang pembantu...
yang boleh aku harapkan..
hilang sudah tempat bergurau senda..
tolong menolong...
kami semua terasa sunyi...
ditambah dengan masalah owner...
ish3...boleh pengsan aku...
dan hari ini digantikan dengan yang baru...
tp manusia tak sama kan..
dan hari ini tmpt aku diambil alih oleh org lain...
terasa sayang meninggalkan tempat duduk ini...
terlalu banyak y dikenangkan..
dan hari ini hari terakhir aku di sini...
kerana esok aku bakal melapor diri..
sebagai EIO..antara nyata dan khayalan...
semuanya terjadi dgn tiba-tiba...
meninggalkan kenalan di sini..
aku menurut langkah officemate aku...
adakah kehidupan aku lebih baik selepas ni..
lebih baik dari sekarang...
apa yg aku alami sekarang..
betulkah tindakanku ini...
mudah2an...aku dipermudahkan urusan...
kerna perjalanan hidup aku akan berubah...
mampukah aku memikul tanggungjawab y baru nanti..
insyaallah...akanku kotakan janji2ku...
aminnnn.......

:: JaLaN2 GaN FaMiLy ::


bila nk g lagi jalan2 ni..huhuhu
...sronok cangat...


jalan-jalan sambil round KL...
byk mak shopping barang...

pastu balik trg..


konvokensyen kat UKM gan kluarga...


gaya sakan gn jubah dia..tahniah!!!


tumpang sekaki..hehe


:: (*-*) ::








:: ReNunG-ReNunG KaN LaH ::


Semoga boleh dimanfaatkan Al-Fatihah adalah satu rukun dalam solat, apabila cacat bacaannya maka rosaklah solat. Oleh itu perbaikilah bacaannya dengan ilmu tajwid. Bukan setakat bacaannya saja rosak malah kita menyebut nama syaitan di dalam solat kita. Berikut diperturunkan nama syaitan laknat yang wujud didalam Al-Fatihah, sekiranya kita tidak berhati-
hati. Nama syaitan.....

1. DU LI LAH (bila dibaca tiada sabdu) sepatutnya DULILLAH

2. HIR ROB (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya HI ROB

3. KIYYAU (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KI YAU

4. KANNAK (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KA NAK

5. KANNAS (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KA NAS

6) Iya (disebut tanpa sabdu) sepatutnya Iyya. Iya bermaksud 'matahari' Dalam ayat ke 5,jika salah bacaannya akan bermaksud "kepada mataharilah yang kami sembah dan kepada matahari kami meminta pertolongan" !!!!

7) SIROTHOLLAZI............ . sehingga habis hendaklah dibaca tanpa henti.

8) AMIN ............ ...hendaklah mengaminkan Al-Fatihah dengan betul iaitu AA......dua harakat, MIN .... 3 harakat, semoga Amin kita bersamaan dengan Amin malaikat .....

:: TahNiaH BuaT SePuPuKu !!! ::


Tadi dapat sms dr sepupuku..

nurul mukminah, ummi kpd syifa'...
hehehe...
tahniah atas kelahiran 2nd baby..
girl jugak tau...
nnt de kawan la syifa'..
bawah ni gmbr syifa'..
gn abi n ummi dia..
tp gmbr baby tak der lagi..
huhuhu...




hai..nama saya syifa'..hehehe

:: KeSeRaBuTaN OTaK!!! ::


memang mencabar btul...

sik baik boleh bersabar lagi..

makin lama aku kt sini..

makin tak betul agk nyer....
tension tul aku...

kalu sehari tak marah..

tak boleh ker...

serabut tgk muka tension org...

orang lain bt salah...

orang lain kene marah..
ishh...tak adil tu...
sekali fikir..
baik stop jer...
senang citer...
huhuhuhu....
tp pas ni nak bt per yer..

(jap kene fikir dulu..hehehe)

:: RaYa VerSi II ::











aktiviti malam raya...
walaupun perut masih penuh...

satay tetap dibakar.. huhuhu...
jemput semua kengkawan..

sedara mara...jiran tetangga..

makan free ni... hehehehe..

:: RaYa VerSi I ::


Haa ni la suasana hari raya tahun ni....

mula-mula kemas umah dulu...
pergi sembahyang raya...
pastu bergambar..hehehe

















gambar sekeluarga...ni la ahli keluarga aku..hehehe
tema tahun ni gray+hitam...













kakak,angah,along...













ni gmbr gn jiran sebelah...dan sebelah dia tu anak-anak buah...


ni budak action gn motor polis trafik..(sepupu punyer..heheheh..)


ni gambar poyo...heheh


ni baru balik dari raya..merempit je...jalan kampung...syokkk..