:: See AgaiN ::



emm....tuk sekian lama kami tidak berjumpe....
emm...dalam 2 tahun jugak la lama nyer...
dan sempena cuti maulidur rasul ni...
dan disebabkan tiada urusan lain di hujung minggu...
jadi nyer kami merancang berjumpe...
urmm..tu pun secara tiba2..
tp just leh jumpe 3 org jelah..hehehe...
pas abis kje..stay kat ofis tgu kak ita dtg amik..
sbb dia nk jumpe gn penyelia tesis dia..
so sekali jalan je lah...
dalam kul 6.30ptg bertolak ke Bangi..
fuhh..tmpt lama tu..bak kata kak huda..
tmpt jatuh lagi dikenang ni kan pula tmpt bercinta...
hahahaha.....bercinta gan kawan2 serumah y semuanya ok...
(bercinta tu berkawan la...coz seme pompuan..hehehe)
hehehe...sampai Bangi dalam kul 8..
sbb xtau jln nak masuk..so 'makan buah langsat sekilo'..hehe
dah tu lapo la pulok...jd nyer makan kt kedai Soho..
kt tmpt y pernah mkn dulu..best jugak kt situ....
siap de wi-fi lagi..dah upgrade..heheheh..
mknana dia pun sedap...dah lama tak makan camtu..
memperkenakan makan kedai...hehehe..
dah tu sampai sana..sembang2..makan2..n tido...
oppsss...(aku tido lmbat..tgu ajah balik...
n main internet + sembang lg..smpi 2pg..khikhiki..)
tp bangun awl tau keesokn nyer...
pastu tak tido2..hehehe..plan jumpe along lak..
tu la tujuan utama ke sana..de kje sikit gn dia..
hehehe..biasa la dah jumpe tu de je hal...
tuk mengkecohkan lg suasana..
kita org send kan mms kt k.huda n mak su..kt sarawak..
huhuhu...call kak azu n ym gn kak sue je...
malam kedua tu g alamanda...
pastu lepak kt dataran...
sambil makan roti boy's n waffer..
huhuhu..best nyer...
dalam kul 11mlm blk Bangi semula..hehehe..
sok nyer masing2 balik tmpt masing2...
k.. nnt kita jumpe ramai2 lak ye...

**BANGI 26-27/02/2010**

:: SaLaM MauLiDuR RaSuL ::

Esok adalah sambutan maulidur rasul....
emm..cuti lagi...+ 2 hari cuti weekend...
so the all 3 days....(think to full my holidays..hehe..)
sbb nama tak kena panggil..so x perlu berarak..hehe
tiada pe aktiviti sempena maulidur rasul...

ala..tiba2 lak internet tak ok..erm..xbest nyer..
baru nak koya-koya..khikhikhikhikk...
k lah..SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL..
semoga kita mengambil pengiktibaran dari kisah2 rasul...

:: iDea ??@%$*& (BluR2) ::

argghhh!!!....tension tul..
aku ketandusan idea!!!...
xde idea nk entry tuk penghujung bulan 2...
emm....minggu ni agak bosan..
bosan???...kenapa???
...ntah...tak tahu laa..
emm..huuuu...(mengeluh la pulak)
hujung minggu y tiada aktiviti...
just stay at home...watching tv..

:(...

semalam baru call umh...
emm..semua dah balik tempat masing2..
sarawak..melaka..kuala lumpur..n..so on...
dah sunyi kembali kg halaman..huhuhu...
urmm....bila nk balik kg lag ni..huhuhu..

:: NeW CaR-TaX 5398::



haaa..ni la hadiah bt kami sekeluarga...
sempena tahun baru cina..tahun 2010...
benda y ditunggu-tunggukan selama ini...
dalam beberapa bulan y lalu...
akhirnya kami sekeluarga mampu tersenyum...
TAX kereta keluarga...bwa kami jalan-jalan....
pergi pantai...makan2 angin...g majlis2...
semua balik dpt merasa keseronokan...
along, kakak, angah, mak su n ayah..
sebenarnya bukan kami je y beli kereta baru..
sepupu n jiran kami pun beli..masing2 bt suprise!!!...
so masing2 merasmikan kenderaan masing2...
sorg beli EXORA...sorg beli PESONA..
wahh..byk la kereta hadapan rumah masing2..
bergaya sakan dgn kereta masing2...hehehe..
HaPPy ChiNeSe NeW YeaR!!! & HaPPy NeW CaRs!!!
hohohooooo!!!!!!........

*p/s : ngantuk!!! baru sampai putrajaya 5.30pagi 17/02/10...
letih pun tak hilang lagi...cuti cam tak cukup je..hehehe..Zzzzzz.....

:: WeDDinG ::


Akhirnya selamat sudah pasangan ini diijabkabulkan...
sempat jugak aku menyaksikan akad nikah...
hehehe..tu pun sbb terpaksa cuti...
sbb tiket bas dah habis...huhuhu...
emm..dah lama jugak la tak tgk org akad nikah....
tp balik kali agak letih...bekejar-kejar...
ptg dalam 6.30ptg sampai terus g tmpt majlis..
dah tu balik kejap umh cz akd nikah kul 10mlm...
lepak2 umh dulu...dah siap2..baru gerak ke masjid...
agak lewat jugak la kami bergerak..igt x sempat....
tp masih dpt tgk majlis akad nikah...
mula2 malas nk amik gmbr...letih pun x hilang lagi...
tp tgk cam tak ramai je org amik gmbr...
try test market..buat suka2 je...cam2 skill...
ni semua kje along...dia y beria2..hehehe...
(jgn marah ye along..gurau je..khikhikhi)
pastu sbb mlm tu dah semangat...
lg pun satu kamera lg habis bateri..
sib baik de backup..hehehe..tuk keesokkan hari nyer...
kami pun terpaksa la jd 'camerawoman'...
selama mjlis tu berlangsung....
cam2 gaya kira org suruh pengantin buat...
jd bidang terjun..alg jd mak andam...khikhikhi....
penat jugak la...dah tghari tu..aku cabut...
tinggal alg n the geng..huhuhu...
and ni semua hasil tangan kami...tanpa dirancang..
congrat!!! along...akhirnya u minat dunia photograper...

:: MaNuSia TiDaK BerPeRiKeMaNuSiaN!!! ::


MELAKA 10 Feb. – Mungkin kehadirannya ke dunia ini tidak diingini. Namun perlukah bayi yang tidak berdosa ini diperlakukan sedemikian rupa?

Tidak dapat dibayangkan ada orang yang tergamak meninggalkan bayi yang masih bertali pusat di atas lantai di tepi pintu pagar sebuah masjid di sini.

Tidak diketahui sama ada ada bayi itu masih bernyawa ketika ditinggalkan di situ. Apa yang pasti, badannya dihurungi semut sewaktu ditemui. Dan bayi itu tidak lagi bernyawa.

Tidak ada manusia waras tergamak memperlakukan sedemikian. Namun itulah yang berlaku terhadap bayi perempuan ini.

Siri kekejaman terhadap bayi yang kelahirannya tidak dikehendaki nampaknya semakin menjadi-jadi dan seolah-olah tiada penamatnya.

Sudah tiga hari berturut-turut kes yang hampir sama berlaku. Kelmarin, mayat bayi perempuan ditemui tertanam di Bukit Mertajam, Pulau Pinang dan semalam, seorang bayi ditinggalkan di hadapan rumah seorang pegawai polis di Kedah.

Penemuan terbaru awal pagi ini, cukup mengejutkan seluruh penduduk Kampung Permatang Duyong di sini.

Ketika ditemui, bayi yang cukup sifat itu hanya dibalut dengan sehelai kain putih.

Bilal masjid yang datang menunaikan solat Subuh merupakan orang pertama menjumpai mayat bayi itu yang pada mulanya disangka gumpalan baju.

Mohamad Abu, 60, berkata, dia ternampak gumpalan kain putih di atas lantai berhampiran pintu pagar kira-kira pukul 5.30 pagi.

“Saya tidak berapa perasan kerana keadaan ketika itu gelap. Saya ingat ia hanya baju putih yang mungkin dibawa angin dan terjatuh di situ.

“Ketika itu, saya tidak mempedulikan kain putih tersebut kerana hendak menunaikan solat Subuh,” katanya ketika ditemui pemberita di Masjid Jamek Permatang Duyong, hari ini.

Sebaik sahaja selesai solat, dia dikejutkan oleh jeritan seorang rakannya yang memberitahu ada mayat bayi perempuan di atas lantai berhampiran pagar masjid.

Mohamad yang bergegas keluar, terkejut apabila melihat mayat bayi yang dibaluti kain putih itu dihurungi semut.

“Saya betul-betul tidak sangka kain putih yang saya lihat tadi rupa-rupanya digunakan untuk membalut bayi,” katanya.

Dia kemudiannya segera menghubungi polis dan memaklumkan mengenai penemuan mayat bayi perempuan di masjid berkenaan.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd. Rahman ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut sambil memberitahu, polis sedang berusaha mengesan ibu bapa bayi berkenaan.

“Mayat bayi malang itu dihantar ke Hospital Melaka untuk bedah siasat bagi mengetahui punca kematian.

“Sehingga kini, belum ada tangkapan dilakukan. Siasatan lanjut sedang dijalankan untuk mengesan ibu bapanya termasuk mendapatkan rekod kelahiran daripada hospital dan klinik-klinik kerajaan serta swasta,” katanya.

SUMBER
http://www.utusan.com.my

:: PeMeRikSaaN KeSiHaTaN ::



selama 2 hari program ini dilaksanakan...
emm..byk jugak aktiviti dia...
siap leh check kesihatan percuma lagi...
aii..klu harapkan nk g klinik..
mmg confirm x pergi..huhuu...
ni y untung sikit la klu kt KKM..hehehe
asyik de pemeriksaan itu..pemeriksaan ini...
mcm2 la dia org bt..kita org just join je..
hehehe....cam2 ragam leh tgk...
siap konsultan makanan gn check gigi pun ada...
mula-mula tu cam malas je nk bt..
tp disebabkan 'big bos' dah call suruh turun..
so ramai2 pakat turun..huhuhu..
best la pulak bila join..
lagi pun org x ramai lg masa tu...
mula2 register la..seperti bese2..
pastu check tekanan darah..
tinggi n berat serta BMI dia..
hehe baru 24..ok la tu..pre-obese je..hihi..
pastu alat ni aku tak pernah tgk..first time tgk..
bila pegang cam nak bawa kapal terbang pun ada..
hihihi...klakar pun ada...
rupe nyer alat ukur lemak dalam badan..
dah siap bt tu..amik darah lak..
nk check gula dalam darah..
result dia ok la tu..sbb muda lagi kan..hihi..
cuma satu y xleh bt..derma darah...
reason dia saper y amik vaksin H1N1
xleh derma..emm..lain kali je lah..
semalam bt ujian personaliti...
bese la..kaunseling punyer...
just utk perbaiki diri sendiri la..
lagipun dah lama x buat..huhuhu..
keseluruhan..program ni ok lah..hehehe...
sape nk join meh la sini...khikhikhi..

ok tak result ni..hehehe

:: FriDaY iS BesT!!! ::

Seperti hari2 lain..cam bese..
sampai ofis kul 7.10 am...
awal kan..
kluar umh lg awal...kul 6.45 am...huhu...
nape hari jumaat best???..pe y best...
hehehe...mmg best pun..pada aku la..
sbb byk masa terluang..blh bt byk perkara...
tghari leh lepak2..borak2..sembang2..
ish..byk sgt bual2 lak..hihihihi...
pas hari jumaat..hari sabtu kan..
so..leh cuti pjg..weekend la kata kan..
sbb sok weekend kan..jd nyer..de la xtvt..
emm..byk jugak tu event...
kenduri kawin yati gn....(x igt nama psgn dia)
asl nyer mmg pergi..
ajak memek sekali..
tak jauh pun..kat bangi je..seksyen 4..
tp xde transport..
so x jd le pergi..
jd nyer sok turun KL..g umh along..
join family day..hehehe..
n merayap jenjalan..cr baju labuh..
n..seangkatan dgn nyer..
merempit lg ye along !!!...khikhikhi..

p/s :ish..ish..ish..duit poket lum masuk..
dah cam2 nk buat..hehehe..

:: PenYaKiT 'M' ::

Heheheh..
mesti tertanya2 pe penyakit ni kan..
klu terror cuba la teka....
ala senang je....
penyakit ni datang dgn pakej..
bila penyakit 'M' + Boring..so jadilah..
'Malas'...tahap +++..huhuhuu....
maklum la..awal2 bulan ni..
kje pun malas..
tp bila akhir bulan je..
cepat2 bt kje..sbb nk gaji..
ish3..x ikhlas tul....
(sape lg klu bkn tn empunyer ni..
nauzubillah..)

sebenarnya teringat kampung..huhuu..
tak sabar nk balik cuti ni..
rasa cam lambat jee masa berputar...
rindu kt semua..kt halaman rumah..
kt motor kriss..kat kete myvi(hehehe..)..ondwy..
nk jumpe kwn2..lama x jumpe..
:( tu lah sbb kje tak jalan..dok koya ke lain..)
cepat la 12hb...tak sabar ni.. :(