:: SeLaMaT HaRi RaYa AiDiLadHa ::



salam hari raya kepada semua....
hari ni pas sembahyang raya duk main internet je...
huhuhu.....duk main games.....save time tuk sok...
ada misi besar esok...huhuhu....
hari ni main puas2 dulu...heheheh...
malam ni tgk citer 'Nur Kasih' dulu...
baru mulakan misi....heheheh

**seme kakitangan dah balik!!!..yesss!!!...**

:: RaYa HaJi ??? ::

emm...nampak nyer cuaca hari ni ok....
dah tak hujan....
baru hari ni matahari muncul...
hampir seminggu hujan dan mendung je....
banjir pun besar kt negeri ku...
sib baik rumah tak banjir tahun ni...
(tak leh la nk main air cam tahun lepas...huhuhu)
jadi bleh la fikir pasal nak sambut raya korban....
tahun ni sembelih sekor lembu bt korban...
tu semua rancangan mak...
akhir nyer jadi jugak...hehehehe...
y masuk bahagian ayah,mak,along,angah,aku n mak su...
dah beli sebahagian bahan2 nk bt makan-makan...
cuma menu dia kurang pasti lagi...
kena tanyer semua...pe y best...huhuhu...
hari ni semua dikerahkan mengemas rumah...
sbb dah tak cam rumah..huhuhu...
ni tgh fikir menu pe nk masak hari jamuan tu....
fikir!!! jgn tak fikir!!!...:b

p/s:klu msk sup daging+tulang,daging msk merah,
rendang daging,daging msk kicap,goreng je lah??

:: NeW DeSiGn ::






alhamdulillah...
akhirnya bejaya jugak aku mengupdate blog ni....
setelah beberapa hari berikhtiar sendiri....
satu kepuasan pd diri ku...
hehehehehe....
ni la hasil dari mengisi masa lapang...
(sbb skrg byk duk rumah...xde keje..huhuhu...)
dulu tak berpeluang....sibuk gn keje...
yesss!!!...
nnt nk tmbh lg ilmu ber'blog' ni...
hehehe...

:: MeNunGGu aMaT MenYeKsaKaN ::


terseksa nyer....
sampai bila nk tunggu ni...
tiap2 hari tgu abg posmen...
tp hampa...
lain y ditunggu...
lain y dapat...
uwwwaaaaa....
bila nie... :(
agak nyer...
di mana aku lps ni ye...
merantau lg ke...
emm....risau ni...


:: TinGGaL MeMoRieS...::


Awal bulan ini...
aku mendapat tawaran pekerjaan baru...
kerja sebagai ala-ala technician komputer...
di tempatkan di area Kemaman...
di sekolah y mempunyai bilangan murid y hanya 200 org...
dan guru seramai 14 org dan beberapa org kakitangan lain..
dalam masa 2 minggu aku ke sana...
cuba menyesuaikan diri..
dan cuba mengenali bandar Kemaman...
dan aku dibawa oleh pemandu pelancong..hehehe
merangkap kawan baru di sana..
seorang kawan y byk membantu aku di sana...
dia mmg seorg y baik...
dan tugas aku byk dibantu oleh nya...
walaupun dia hanya PT sekolah....
tp mempunyai ijazah...
dek kerana tidak dpt pekerjaan y selari dgn bidang nyer...
PT pun ok la..kata nyer...hehehe..rezeki semua tu..
kerana dia tahu di luar sana masih ramai y meganggur..
berkawan dgn nyer,cukup seronok....
ibarat sudah kenal lama..
dan setiap hari mendengar dia bercerita ttg kehidupan nya...
dgn seorg anak bernama Darwish...dan kluarga nyer..
patut la byk y kami borak kan...
ruper nyer perkenalan ini hanya sementara...
selepas 2 minggu aku mendpt tawaran pekerjaan y lebih baik...
walaupun baru kenal..dia membagi support pd ku...
supaya menerima tawaran ini...
sedih kerna meninggalkan dunia y baru ku kenali....
terlalu byk rintangan y aku lalui...
utk aku sampai ke sana...
hanya Tuhan y tahu bertapa perit cubaan ini..




motor y bawa aku g keje dan tu tmpt keje SK BUKIT ANAK DARA...unik namanya

:: BloG TerGenDaLa ::


Di atas urusan peribadi..

blog ini terpaksa direhatkan sementara...
uuwwwaaaaa.....sadis tak dpat khoya...
bila agk nyer urusan ini akan selesai....
Allah murahkan rezekiku...
melimpah-limpah....
Alhamdulillah....

:: iNiKaH DuGaAnKu???::


Dunia baru...
alam baru...
bukan senang nak senang..
bukan susah nak susah...
terlalu banyak dugaan yg harus aku lalui..
untuk aku berdikari di negeri sendiri..
lain tempat..lain corak..
terasa berat dugaan ini...
mampukah aku harungi semua ini...
Ya Allah....
Kau permudahkanlah urusan hambamu ini..
Pasti ada hikmah disebalik ketentuanMu..
Jadikanlah hambamu orang yang redha..
Kuatkanlah semangatku...