:: SyuKuR PaDaMU, Ya Rab... ::

assalamualaikum

Ku PanJaTKaN KeSyuKuRan PaDaMU.....

Di aTas RahMaTMU...NikMaTMU...ReZeKiMU...SyaFaaTMU..

Yg MeLimPaH-RuaH PaDa HamBaMU Yg LeMah Lg TiDak BerDaYa iNi...

SyuKraN Ya RABBUL 'ALAMIN......

alhamdulillah

رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ

Maksudnya : "Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatmu yang engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadamu, dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadamu)"

(Al-Ahqaf : 15) amin

:: aKu MaNuSia BiaSa ::

Aku manusia biasa
Penuh sifat mazmumah yang membelenggui diri
Dendam, marah, putus asa dan kecewa
Bukan itu yang aku impikan

Tapi aku ingat
Aku sememangnya tak layak
Untuk berkata dendam dan kecewa
Kenapa?

Aku kecewa
Untuk apa aku katakan aku kecewa?
Sedangkan usaha belom lagi aku lakukan
Imbas kembali detik kekasih Allah
Kembangkan syiar islam
Penuh onak dan duri
Dicaci dan dimaki sesuka hati
Tanpa rasa kecewa
Diajarkan jua umat manusia
Mencari hakikat ketuhanan yang Maha Esa
Agar berbahagia dunia dan akhirat
Untuk itu
Layakkah diriku ungkap kata 'kecewa'?

Dendam
Untuk apa aku berdendam
Hanya dek hati terguris
Oleh kata-kata yang menyakitkan
Atau perbuatannya yang kalampauan
Oh! Rugilah aku
Sedangkan Rasulullah
Hanya memaafkan umatnya
Lagi mendoakan
Mulia sungguh budi pekertinya
Tanpa perasaan dendam
Kepada sesiapa
Oh! Siapakah aku
Untuk berdendam?

Marah?
Lupakah aku pada hadith Rasulullah?
Daripada Abu Hurairah ra
Bahawasanya Rasulullah SAW bersabda:
Bukanlah seorang yang kuat itu,
ialah orang yang kuat bergusti (tenaganya),
Tetapi, orang yang kuat itu
ialah orang yang dapat menahan dirinya ketika marah
Tapi
Mengapa ia masih membelenggu diri
Bagaikan ada tali yang mengikatnya
Oh Tuhan
Syaitankah itu?
Ampuniku Ya Allah
Lindungilah diriku dari musuh-Mu

Oh Tuhanku
Aku hanya manusia biasa
Yang hina lagi dina
Yang penuh dosa kemaksiatan
Ampunilah aku
Permudahkan lah jalan-Mu
Bagiku juga umat manusia
Kejalan keredhaan-Mu

:: MuHaSaBaH DiRi ::



Apabila kita asyik termenung
memikirkan nasib diri di sini...
merenung jauh mereka di sana
hidup penuh keseronokan dan kegembiraan...
namun, kita masih tak sedar tentang hakikat

erti kebahagiaan yang sebenarnya...

Ramai orang...
tersalah sangka tentang maksud
ketenangan dalam hidupnya
selalu orang mengaitkan ketenangan itu
dengan faktor harta...
dengan faktor kekayaan...
Walaupun itu boleh jadi penyumbang
tetapi itu bukan segala-galanya

Betapa ramai orang yang berada dalam rumah yang besar
tidur di atas katil yang empuk
tetapi dia tidak lebih enak ataupun lenanya tidak nyenyak
Bahkan ada orang yang tidur di pondok buruk
kadang-kadang dia lebih lena dari kita

Ada orang yang berada di hadapannya hidangan yang hebat
lauk-pauk yang bagus
tetapi lidahnya tidak enak
lebih enak lagi orang yang makan kadang-kadang dengan
satu dua mata lauk...
tetapi dia lebih sedap dan selesa makannya
Kata Hamka: "lihatlah bagaimana Allah membahagi-bahagikan nikmat"

Semua orang sangka kalau orang itu ada rumah besar
ada makanan yang sedap
tentulah hidupnya bahagia dan tenang
Belum tentu!

[Tiada siapa mampu menghalang ketetapan Allah]

Jika Allah hendak memnberikan kebahagiaan kepada seseorang
Dia tidak boleh ditahan oleh apa-apa tangan sekalipun
Jika Allah menghalang kebahagiaan kepada seseorang
Dia tidak boleh dihulur oleh apa-apa tangan sekalipun
Jika Allah uruskan urusan kita
dan Allah tidak serahkan diri kita kepada kita
walaupun sekelip mata
dunia boleh berbuat apa-apa
tetapi mereka tidak boleh mencabar kebesaran kerajaan Allah
Jika Allah mengatur untuk kita apa yang orang sangka tewas
kita akan melihat kemenangan dari sisi Allah

Apa yang orang rasa rugi
Allah akan berikan keuntungan yang mana
jalan-jalan manusia tak sangka
tetapi Allah boleh mewujudkan keajaiban dalam kehidupan

[Apabila kita asyik mengeluh setiap kali ditimpa musibah...]

Tuan-tuan tengoklah dunia ni
kadang-kadang tuan-tuan
manusia dia hilang suatu benda ini daripada dunia
kadang-kadang macam dia hilang segala-galanya
saya nak sebut tuan-tuan
berapa banyak dalam hidup tuan-tuan telah melalui keperitan hidup?
Cuba ingat!
Ketika kita kena keperitan,
kita rasa kita tidak dapat keluar daripadanya
Tapi hari ini Allah telah keluarkan kita berada dalam keadaan yang baik

Ketika kita ditimpa musibah tertentu
Kita kata: "habislah aku kali ni"
tapi usia kita telah berjalan
Kita masih lagi hidup dan makan dan menikmati kurniaan Tuhan ini
Ketika kita kata: "Ya Allah... tolonglah aku,
Ya Allah... tolonglah aku, aku susah ya Allah"
hari ni kita pun telah lupa akan perkataan itu
dan kita lupa kadang-kadang untuk bersyukur
di atas pelbagai ranjang hidup yang telah Allah keluarkan kita daripadanya

Jom hayati bersama2 sedutan tazkirah ini....bersama dgn translate....
semoga kita dapat manfaat bersama-sama....wasalam...

:: MaaFKaN SaYa, aWaK.... ::

Saya bukanlah orang yg layak berbicara tentang ini semua....sama sekali tidak layak....
nak dibandingkan dgn org lain, mereka jauh lebih baik dari saya...
bukan hanya setakat itu...siapalah saya utk menasihati org lain..
utk menasihati sesiapa sekalipun...terlalu cetek ilmu di dada utk membimbing org lain...
tapi atas rasa tanggungjawab sbg seorg khalifah di bumi Allah...
saya meneruskan tugas saya, tanggungjawab saya jika saya ingin menjadi sahabat
kepada sahabat saya...jika saya tidak mahu melihat sahabat saya hanyut di bwa arus...
jika saya tidak mahu sahabat saya tergolong dlm golongan y Allah tidak suka....
saya kena kuat semangat....saya kena meneruskan tugas saya ini...
suatu ketika masa waktu pagi....

" awk bangun..bangun...awak dah solat ke...."

" lum lagi..." pendek jawapan awk...

" bangun la...nnt terlepas waktu..."

" emm..." tu je jawapan awk..

(tp saya lihat awk masih kat tilam...sy biarkan awk...sy pergi solat dulu...dah selesai solat sy kejutkan awk...)

"bangun la...solat...pastu tido la balik..."

(awk buka mata...pastu tido balik...sy biarkan awk lg...sy pergi mandi...selesai mandi....sy tgk awk tak bangun lg...sy kejutkan lg...tp awk tak bangun jgk...awk mendiamkan diri je...)

dalam hati sy "awk...tau tak sy sedih tgk awk camtu...sy pun rasa sama berdosa..tak mampu ajak awk solat sama2..sy dah anggap awk cam keluarga sy juga...tp sy ttp berharap awk bangun jugak..walaupun dah hampir abis waktu solat..."

(sy tak mampu bimbing awk...sy keluar dr bilik dgn perasaan sedih...berlalu begitu sahaja...sy duduk kat ruang tamu...sambil tgk rancangan pgi....tp fikiran sy pd awk...hinggalah sy tertido...sy bgn..tgk jam dah kul 9.00pg...sy masuk bilik...sy tatap wajah awk...sayu je hati ni...sy masih berharap awk tunaikan solat...dan sy menganggap awk dah bangun... :( Maafkan saya..awak..ggu awk tido..

(saya sedih bila awk berperangai macam ni...ibarat mencurah air ke daun keladi...tp hanya itu yg sy mampu lakukan....kalau awk adik sy dah lama sy tengking2 awk...sy marah2 awk..sy tarik2 selimut awak..asalkan awk bangun solat...tp tu cara y salah...membimbing sahabat tak sama mcm membimbing keluarga...adik2.....)

Lebih kurang begitulah situasinya...tapi memang saya amat yakin dgn kebenaran dari ALLAH...Jadi saya tak risau kalau sekalipun manusia menipu saya...
Pasti ALLAH akan tunjukan kebenaran...bila saya cuba utk jadi seorg sahabat..
sekalipun saya ditipu olehnya...
Bukan nama nyer sahabat sekiranya sy terus biarkan sahabat saya dalam kegelapan...
Tidak dikatakan sahabat jika saya terus menggalakkan sahabat saya melakukan kesalahan,
terus bermaksiat, terus mengheret awk ke arah kejahilan. Tidak...tidak.....
Saya bukan dikatakan sahabat....

Dan suatu malam...

(dari petang sy tgk awk dah balik...berehat kt ruang tamu sambil baring2...sy pun masuk bilik...malas nak ggu awk...berehat kejap dalam bilik...penat rasa nyer badan hari tu...pastu kluar kt ruang tamu sembang2 gn awk...)

" baru balik ke...camne study hari ni...ok ke.."

" dah lama...study ok je...letih sikit hari nie..."

" dah makan...dah solat asar ke..."

" dah makan...kt kafe tadi...lum solat lg..." selamba je awk jawab

" pergilah solat dulu...ni dah kul brape nie...."

" jap lagi la...hehehe..." sengih2 je awk..smbil tgk rancangan lewat petang

( sy pun berlalu...pergi mandi...badan rasa melekit...jap lg nak solat maghrib...pastu nak mengaji...nak bersiap2 tuk esok pulak...dah siap mandi..sy tgk awk asyik gn rancangan tv lg..)

" awk...awk...dah dekat nk maghrib ni..cepat la solat asar...nnt terlepas lg..."

" yelah..org pergilah ni..." awk menjawab dgn muka masam...

(Maafkan saya..awak..ggu awk berehat....awk terus berlalu ke bilik air...ambil wudhuk...akhirnya awk solat jgk...alhamdulillah...tp pas awk bg salam...azan maghrib berkumandang...dah selesai solat...)

" awk tak terus solat maghrib ke...alang2 dah de wudhuk tu..."

" jap lg la...sy nk mandi dulu..." awk jwb dgn senyum2 kambing...berlalu ke ruang tamu melayan kengkawan y lain...

(sy ditinggalkan dlm bilik terkulat-kulat...begitu mudah awk melengah2kan solat...seperti solat itu tak penting..padahal awk tau solat itu tiang agama...bila bahas bab ni...awk ckp lak...kita de 5 tiang..kalau tggl satu de 4 lg kan..klu tggl 3 de 2 lg kan...lum roboh lg...astaghfirullahalazim....begitu mudah awk main2 tuntutan agama ni....rukun iman y wajib ditunaikan....)

Situasi ni mmg menyentuh hati saya...bila fikirkan sakit hati...rasa nak je lempang...
nak tgglkan je sahabat tu begitu....tp bila difikirkan kalau sy tgglkan sahabat saya...
makin hanyut la dia...biarlah dia marah...biarlah ditengking...biarlah dia senyum2 sinis...
saya perlu bertahan dgn dugaan itu semua...dugaan saya tak sehebat dugaan masa Rasulullah menerima tomahan masa menyampaikan dakwah baginda...dugaan sy hanya baru sekelumit shj...tak kan sy nk terus beralah...sy kena kuat semangat..dan mesti semua tertanya kan...

kenapa saya mesti bersungguh-sungguh untuk menjadi sahabat dia ? Kerana saya sayang dia. Kerana saya sayang iman dia. Kerana saya sayang dia sebagai seorang muslimah. Jangan Tanya saya lagi kenapa saya kesian pada dia...kerana Allah yang memiliki hati saya, & Allah juga yang menggerakkan hati saya supaya menggapai kembali tangannya dari tangan-tangan yang membawa dia ke arah keburukan.
Berusahalah menjadi sahabat, Bukan sekadar menjadi seorang kawan. Jika kita mahu orang lain jadi sahabat pada kita, kita terlebih dulu perlu jadi sahabat kepada orang lain. Hiasi peribadi.. Benar, saya sayang kamu, saya mengasihi kamu, saya kesiankan kamu..
Benar....sujud syukur Pada Ilahi atas segala CintaNYA.. Indahnya nikmat Allah..
Syukur dgn semua ujian ini...menambahkan lg ketakwaan sy pada Yang Esa..Terima Kasih...
Walaupun diuji dgn dikurniakan sahabat seperti di atas..dimarah..bermasam muka...
buat tak endah..dan bermacam2 lagi..tp diri ini masih mampu tersenyum...kerana...
Saya hanya sebagai penunjuk jalan kepada sahabat...samada sahabat saya mahu mengikut atau pun tidak...itu terpulang pada sahabat saya...yang Berkuasa Hanyalah ALLAH...
kerana Allah yang memiliki hati sahabat saya, & Allah juga yang menggerakkan hati sahabat saya supaya menggapai kembali tangan saya dari tangan-tangan yang membawa dia ke arah keburukan....Mudah-mudahan Allah memberi sahabat saya HidayahNYA...aminnn...

:: PLeaSee...(-_-).. JgN TggLKaN SoLaT ::

Akibat Meninggalkan Solat

Bahana Meninggalkan Solat Fardu Lima Waktu

Subuh Allah SWT akan mencampakkannya kedalam neraka Jahannam selama 60 tahun. Sahabat sekalian, 1 tahun di akhirat tidak sama dengan dunia. Jika 1 tahun di dunia kita sudah rasa agak lama, di akhirat 1 tahun bersamaan dengan 60,000 tahun di dunia. MasyaAllah....7 keturunan kita pun belum lepas 1 tahun jika kita hidup di akhirat.

Zuhur Dosa sama seperti membunuh 1000 orang muslim.
Sedangkan membunuh seorang orang Islam pun kita akan dicampakkan ke neraka, bayangkan kita telah membunuh 1000 orang muslim. Betapa azabnya kita....Begitu mudah kita mencari dosa tersebut hanya dengan meninggalkan solat Zuhur yang mana jika dilakukan...15 minit pun tak sampai.

Asar Dosa sama seperti meruntuhkan Ka’abah.
MasyaAllah....sanggupkah kita meruntuhkan kiblat umat Islam? Renung-renungkanlah berapa kali sudah kita meninggalkan solat asar dengan sengaja? Dan renung-renungkanlah juga berapa kali sudah kita meruntuhkan Ka’abah....

Maghrib Dosa sama seperti berzina dengan ibubapa sendiri.
Allahuakbar!!!...Saya tak sanggup nak menyedarkan diri saya dengan lebih panjang akan dosa meninggalkan solat maghrib ini. Rasa amat bersalah dengan ibu dan bapa saya sendiri. Tak sanggup rasanya membayangkan perbuatan ini...

Isyak Allah SWT berseru kepada mereka “Hai orang yang meninggalkan solat Isyak, bahawa Aku tidak lagi redha engkau tinggal dibumiKu dan menggunakan nikmat-nikmatku, segala yang digunakan dan dikerjakan adalah berdosa kepada Allah SWT.” Wahai Sahabatku sekalian.....mampukah kita membina bumi lain selain dari Bumi Allah ini....sesempurna Bumi Allah...ke mana lagi kita hendak pergi kalau Allah sudah tidak redha dengan kita..(bayangkan kalau tuan rumah yg kita duduki...yg kita menyewa...menghalau kita dari rumah nyer...mcm mana perasaan kita pd masa itu...sedihkan..dihalau pergi...tp lg sedih kalau Allah y tidak menginginkan kita lg di bumiNya ini.....real  sad..Nauzubillahiminzaliq...minta-minta dijauhkan..)ketika anda membaca artikel ini anda masih lagi diizinkan menyedut udara untuk bernafas secara percuma... Adakah udara itu diredhai Allah SWT? Andai Allah mengenakan charge RM10 setiap kali kita menyedut udara, sudah tentu baru ramai antara kita yang akan tersedar dari tidur.FIKIR-FIKIRKANLAH WAHAI SAHABATKU.....

***p/s : Artikel ini adalah artikel berpesan-pesan pada diri saya yang hina ini. Ya Allah, ampunkan dosa-dosa kami. Kuatkanlah iman kami dan cekalkan hatiku untuk mencari jalan kebanaran yang Kau redhai. Amin ya Rabbal Alamin.

Aku menyayangimu sebagaimana aku menyayangi diriku...tolonglah wahai sahabat2 y aku sayangi....y aku kasihi...JANGAN TINGGALKAN SOLAT...Sahabatku sekalian, bangunlah dari tidurmu...bangunlah dari lenamu...bangunlah dari keasyikanmu...INGATLAH.... Sembahyanglah kamu sebelum kamu yang disembahyangkan.

:: NeW LaYouT ~~(*v*)~~ HiHiHi... ::

Akhirnya....ni yang mejadi pilihan hati...huhuhu..
tema kali ni warna pink peach....kewanitaan laa pulak...
terpaksa jugak tukar layout coz dah malas nk cr masalah layout lama...
drpd type kids kpd gegirls sikit...ladies la pulak...hehehe...
design dia ok jgk..tapiiiiii...cam suram la sikit...cam krg bersemangat je...
kalau tang tulisan post tu warna leh diterangkan sikitkan best....
baru la best nak bacakan...jelas la sikit...sory la klu sape2 y membca ye...
sabarrr je lah...klu nak baca..baca lahhh...klu x nak tinggal kan je yee...
kalu de sape2 tau nak repair warna tulisan ni kasi terang sikit..bagitau la ye...
tunggu la klu de mood baru nak tukar lg...(tp rasa cam mlas je nak cari..huhuu)





LAYOUT LAMA y bermasalah seperti post sebelum nie....
huhuhu...sadis tul laa..sy akan merindui design lama nie... real  sad
ni lah hasil pertama slps blja sendri penukaran layout...

:: Pe DaH JaDi Nie???? ::


ni la expression muka hari ni bila tgk blog...
bila nk berblogging....wah duuhhh!!!!....
spoil mood nak berkhayal2...gn angan2....
hilang sudah baaa....apa sudah jadi yeee
tengok jelah kat bawah nie...sobsob





tiba-tiba la layout blog ni jd camni.....
confius tul la ak....erm..nk kena tukar ke tak ni...
de sape2 blh tolong tak...help
nape dia jadi camni ekkk...
wahhh...kepala ak pusing2 %*#@...hmm!

***p/s : mood-malas nyer nak edit layout baru...

:: JgN BerPuTuS aSa ::

"Ah!! Tensionnya!"

"Banyaknya masalah"

"Ada tak orang yang hidup tiada masalah?"

Satu demi satu persoalan mengetuk gegendang telinga saya, jika persoalan-persoalan itu mampu memberi kesan kepada gegendang telinga, pastinya gegendang telinga saya sudah berlubang sekarang! :)

Adakah manusia yang tidak punya masalah?

Bertanya persoalan yang seperti itu, seolah-olah kita bertanya: Adakah manusia hidup yang tidak bernafas?

Benar. Masalah sudah amat sinonim dengan diri seorang insan kerdil lagi hina bergelar manusia. Sedangkan Nabi dan para sahabat juga dicubit sayang oleh Allah, inikan pula kita manusia biasa...

Persoalannya bukan adakah manusia yang tidak ada masalah tapi lebih kepada bagaimana kita menghadapi permasalahan yang ada.

Jika kita cuba lari dari masalah percayalah masalah itu tidak akan pergi.

Berhadapanlah dengannya.

"Sebenarnya... Hidup bila tidak ada masalah jadi mendatar, jadi tidak ada kenangan yang hendak dikenang.. Jadi hambar." Sahabat yang saya kasihi melontarkan nasihat.

"Tapi kan bila ada masalah jadi susah hati, jadi sedih..." Saya menyambung.

"Memanglah, mana ada orang ada masalah suka hati je..."

Saya ketawa. Benar, masalah itu menjadikan hati menjadi murung tapi di sebalik kemurungan itu akan terselit pula kebahagiaan.

Apabila masalah itu telah selesai, percayalah kita pasti mampu tersenyum malah tertawa sewaktu mengenangkannya.

Maka,jangan sesekati berkata: "Oh Allah! Aku ada masalah yang besar!" Tapi berkatalah:

"Oh Masalah, Aku ada Allah yang Maha Besar!"

Allah Pasti Akan Membantu

"Macam mana ni..." Matanya berair, berserta esakan yang perlahan. Hujung tudungnya diambil sedikit buat mengesat air mata yang kian mengalir. Saya gusar. Melihatnya mengalirkan air mata membuat saya tidak keruan.

"Sabar..Sabar.."

Sergahan ustaz tentang hafazan kami membuatkan hati sahabat-sahabat sekelas menjadi kecut. Ah, takut ujian yang diberi tak dapat dijawab dengan baik, takut hafazan tersekat di tengah-tengah.

Memandang sahabat yang sedang menangis itu, entah kenapa secara tiba-tiba saya berasa sedikit tenang, seolah-olah terdengar-dengar janji Allah ;

"Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama)-Nya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa," (Al-Hajj :22)

"Ok, cepat cepat!" Ustaz memanggil.

Sahabat saya nan satu itu ke hadapan, bersedia dengan sebarang kemungkinan.

Beberapa minit berlalu....

Surah An-Naba' dan An-Naziat berjaya dilepasi.

Berjaya pula dia mendapat 10/10.

Oh Allah, betapa Engkau tidak pernah mengecewakan hambaMu yang berusaha!

Jangan berputus asa

"Saya rasa masalah saya ni dah tak ada jalan penyelesaian dah. Buntu."

Ingatkah kita pada firmanNya ;

"jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir." (Yusuf : 87)

Jangan sesekali berputus asa. Masakan Allah menimpakan ujian dengan sia-sia, masakan Allah sengaja membuat kita sakit dan bersedih.

Sedangkan setiap penyakit itu ada ubatnya melainkan mati, masakan masalah yang kita hadapi langsung tidak punya jalan penyelesaian.

"Saya dah puas cuba macam-macam, tapi...tapi..begini juga."

Nah, lihat kembali dalam diri.. Segala keputusan yang diambil, adakah dikembalikan kepada Allah. Maksud saya, adakah kita redha, adakah segala keputusan dan tindakan yang kita ambil kita bertawakal kepada Allah atau kita merasa yakin dengan diri kita sendiri?

Hakikatnya...Allah timpakan ujian agar kita memuhasabah diri. Allah beri sakit untuk kita menghapus dosa, Allah beri kesusahan agar kita kembali padaNya.

Jika kita menyombong diri...termasuklah kita dalam kalangan orang yang rugi.

Jika kita tidak kembali pada Allah... Terbengkalailah masalah kita dengan seribu persoalan.

Kembalilah... Allah menantimu.

Berusaha dan kemudian serahkan urusanmu pada Allah.

Sungguh, Dia lebih Mengetahui!

Bangunlah, Bangkitlah, Berdirilah..Walau kamu terasa payah, walau kamu terasa seksa.. Kerana hakikatnya Allah akan membantumu. Pasti! Jangan diragui.

Kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal kepada-Nya. (Al-Imran : 159)

:: SaTu AmaNaH ::


Dengan BismilLah ku bermula...
Bingkisan hati buatmu teman...
Yang dikasihi...
Kita bersama dalam satu ikatan...
Bermula episod hidup di dunia ini...

Ku harap hanyalah di dunia...
Dirahmati dan diredhai...
Selamat sejahtera di Syurgawi...

Oh Tuhan satukanlah...
Hati kami dalam mencintai...
Redha atas ujian diberi...
Jauhkanlah kami...
Dari rakus mengejar duniawi...
Hidup mati biarlah untuk-Mu...
Harap dunia hanya di tangan...
Bukannya di hati ‘tuk dicintai...

Kita dicipta sebagai khalifah...
Bersama kita hidup untuk-Nya...
Kita dicipta di dunia fana...
Ada amanah yang tersedia...

“Oh Tuhan..
Kita laksana bersama..
Amanah dari-Nya demi...
Memburu cinta dan harapan”

Tuhan itu harus diutama...
Dari segala kepentingan dunia...
Bergandingan kita untuk...
Memburu cinta-Nya...
Oh cinta-Nya...

“Tuhan .. Kau satukanlah hati-hati...
Memohon kasih-Mu oh Tuhan...
Dalam mengharap redha..
Dari-Mu..”

“Hanya di dunia...
Kita harapkan, kita dambakan....
Selamat sejahtera, bahagia..”

*~ Permata Hijjaz - Permata Hatiku~*