::CuTi SeKoLaH??? ::


Em hari dah 1 Jun 2009...sedar tak sedar dah setengah tahun berlalu..sekejap je masa berlalu tapi aku rasa banyak benda aku tak laksanakan lagi untuk tahun ini...sekarang ni pun dah masuk musim cuti sekolah...bertambah gembiralah anak-anak buah...dapat bercuti selama 2 minggu..seronok memanjang je bebudak ni...mana y jauh mengambil peluang balik kampung..menjenguk ibu dan bapa...sanak saudara samada yang sihat mahupun yang kurang sihat,,samada yang tua atau yang muda..banyak manfaat dapt diisi di masa tercuti ini...ada sesetengah family mengambil peluang ini pergi bercuti sekeluarga...maklumlah nilah masa untuk bersama..kalau hari biasa masing2 sibuk dgn tugas masing2...paling famous kalau time cuti sekolah...majlis kahwin...fuhh sampai tak terbilang kad jemputan yang dihantar...mahu mengalahkan kad hari raya...dasyhat tul....kalau time camni la juga jalan raya bukan main ramai pengunjung...selalu je jem...itu lah penangan musim cuti sekolah...perlu berhati-hati...budak-budak pun punyai lesen besar...bawa kenderaan pun kene berhati-hati...dan tarikh ini juga family aku mengadakan gathering kecil-kecilan tak la sebesar hari raya...mana yang berkesempatan dapat la datang..boleh la jugak berjumpe mane yang dah lama tak berjumpe tu...tapi gathering sebelah mak sahaja..keluarga ayah ngah & mak ngah, keluarga ayah cik & mak cik dan keluarga ayah da & cek da...kebetulan hari ini ada jamuan sambut menantu kt kampung mak so diaorang dapat la datang...tp aku tak dapat pergi jamuan tu sbb keje...huhuhu...balik just makan nasi kt umah je..lagi pun hari ini satu hari aku kacau seseorang samapi ke petang...huhuhu..boring sangat ..sambil2 siap keje kacau orang...nasib baik orang tak marah....kalau marah padan gam muka aku...huhuhu...emm...tak sedar dah lewat malam...tak perasan syok sgt mencoret memori....k wassalam

0 Responses