:: MaKaN BuaH ::


Wah sekarang musim buah-buahan...banyak btul pilihan buah-buahan...hinggakan tak larat lagi nak makan...klu sekarang ni rambutan mmg banyak...sampai pagi petang asyik makan buah je...nak nak pokok tu kat belakang umah je..fuhh..kenyang betulll...syukur rezeki melimpah-limpah..semalam je bertimbun-timbun durian kat umah..de org hantar 5 biji..campur sepupu bagi 3 biji campur yang dah ada lagi...fuhh...dashyat tul penangan musim buah..pas buah durian, buah manggis la plk...kalau tahun lepas tak berkesempatan nak makan semeriah ni...syukur kerana masih diberi kesempatan menikmati kurniaan Tuhan...Ntah tahun depan masih seperti tahun ini...

Dah tu klu kat umah semalam pun mak masak sayur lemak kulit buah stow (tak tau la btl ke tak ejaan nyer..)pas ni tak tau la buah pe lak..mungkin cempedak kot...itu lagi best klu digoreng bertepung...bau dia saja dah cukup...?????...sedap tau klu along,angah n mak su dpt makan sekali...alamak nyer kecoh la umah tu....Hari ni kat tempat kje pun makan buah...huhuhu..dah tak larat nak makan dah... (*V*) pening makan buah banyak sangat...hikshikshiks...

0 Responses