:: RaMaDHaN D PuTraJaYa ::

Hari ni dah masuk hari ke 12 umat Islam berpuasa...
dan malam ni jgk malam ke 12 kita semua berterawih...
masjid dan surau sentiasa dipenuhi hamba2 y dahagakan rahmat ALLAH...
masing2 berlumba-lumba mengandakan ibadah di bulan y mulia ini...
mengejar ganjaran pahala y dijanjikan ALLAH kpd hamba y melakukannya...
erm..sungguh indah bulan Ramadhan itu...hanya setahun sekali menikmati suasana ni..
kalau tahun lepas berpuasa di kampung...bersama-sama keluarga...
tp tahun ni terpaksa la berpuasa di Ptrjy..seorg2 plus kwn2...
sedih nyer xdpt puasa bersma gn mak dn adik2 :(
lg terasa bila terpaksa berbuka sorg2...bersahur sorg2..
bila dah hidup merantau camni la..uhukkss..:(
walau di mana pun kita berada...kena kuatkan semangat...
puasa berbaki 18hr lg..dah semakin nk ke penghujung..
semakin hari semakin cepat rasa nyer masa berlalu...
seawal jam 4.30ptg...semua dah mula berebut2 nak keluar awal dr ofis..
de y nak pergi ke bazar..de y nak balik masak..de y menunggu bas..
jam pun blh tahan jugak la...klu lambt kluar je..confirm beratur pjg...
tak kira y drive kete ke..naik motor ke..tunggu bas ke..
fuhhh...blh tahan dasyat jugak la tu...hehehehe..
blh dikatakan semua tempat camtu..
klu dulu blk keje naik motor...ermm..jam jugak la..
tp still blh chilok..huhuhu..cuma lmbt je lah..
dan skrg naik bas je...tgu bas x la lama..
y lama nyer perjalanan tu...klu bese 15-30mnt..
tp skrg...ade la dalam sejam kot...(lama tu..cam nk g KL lak)
siap leh tido lg sementara nak tgu sampai destinasi...
ermm..bila Ramadhan je...teringat masa tinggal kt Rmh No.11 dulu...
Rmh skrg pun No.11 jgk...heheheh..(baru perasan..huhu..)
dulu kt Bangi dan sekarang kt Ptrjya...pas ni tak tau lak kt mane..:b
walaupun masih awal d bulan Ramadhan..tp aura berhari raya dah mula nampak..
dan semalam tgk dah de y pasang lampu warna warni...
sbb rmh kt Ptrjy ni majority flat r pangsapuri..mane leh nk psg pelita..huhuh
cantik pemandangan bercahayakan lampu tu...berseri-seri suasana malam..
dan dah de y mula memutarkan lagu hari raya...
bab kata org tu..klu tak putar tu tak sah la..dah jd satu habit lak..
semakin dekat nk ke penghujung..semakin rancak lagu tu diputar...
walau pe pun..habiskan dulu Bulan Ramadhan..puasa penuh bg y mampu..
dan cari lah malam y penuh rahmat..iaitu Malam LailatulQadar..
semoga ALLAH menerima ibadah kita semua..


***p/s : dan jgn lupa..dalam kita bergembira..ada insan perlu digembirakan..

0 Responses